Lange avond december

Project kindergeluk.

Het nieuwe project van Kiwanis Club Rotterdam wordt gefinancierd vanuit de Stichting Kiwanis Fonds Rotterdam. Dit fonds heeft de ANBI status.

In het algemeen houdt dit project in dat wij ervoor zorgen dat kinderen, die na hun vakantie terugkomen op school, verhalen kunnen vertellen. Verhalen wat ze in de vakantie hebben meegemaakt. Natuurlijk zijn er veel kinderen die met verhalen komen van prachtige buitenlandse vakanties, het gaat ons echter om die kinderen die, van huis uit, geen enkel perspectief hebben op een vakantiebeleving.

Deze kinderen willen wij één of meerdere dagen vermaken. Dit doen wij niet zelf. Hiervoor hebben wij zogenaamde uitvoerders voor nodig. Mensen die beroepsmatig of vanuit hun vrijwilligerswerk dicht op deze doelgroep zitten. Deze mensen kunnen weten wat de behoefte is voor deze kinderen en wat de mogelijkheden zijn.

De taak van de Kiwanisleden is dan dat wij van toegevoegde waarde kunnen zijn. Dit kan door bijvoorbeeld een (gereduceerd) tarief voor de toegangskaarten te bewerkstelligen. Dit kan door bijvoorbeeld voor mee te denken over de benodigde attributen. Dus het is niet alleen maar geld geven.

In het algemeen kunnen wij stellen dat voor de Kiwanisleden de werkzaamheden zijn:

• Afspraken maken met locaties
    Afspraken maken met uitvoerders
    Controle houden op de gang van zaken
    Publiciteit en promo-materiaal
    Deelnemende kinderen onderscheidend maken d.m.v. bijvoorbeeld een button
    Fondsenwerving
    Evaluatie van de projecten/evenementen
    Foto’s en financieel verslag maken per project/evenement
    Verantwoording afleggen aan fondsen

Ondanks het feit dat wij zelf niet direct de kinderen bezighouden, is dit een omvangrijk project, als wij dit tenminste goed willen doen.

Van de mogelijke uitvoerders zullen wij een lijst maken met n.a.w.- en telefoongegevens.

De mogelijke locaties kunnen zijn:

De Ballenbak                                       De Doelen
De ontdekhoek                                    Diergaarde Blijdorp
Futureland                                            Hillesluis speeltuin
Hofplein Theater                                  Klimpark Fun Forest
Lasergame                                            Mariniers Museum
Maritiem Museum                                Miniworld
Monk                                                     Monkey Town
Natuurspeelplaats de Speeldernis    Outdoor Valley
Pannenkoekenboot                             Skateland
Taka Tuka-land                                    Trampoline Park
Villa Zebra                                            Zap Zuiderpark

In het bestuur van Stichting Kiwanis Fonds Rotterdam hebben zitting:
·      Pieter van der Hammen
·      Frans Kortekaas
·      Leo Kathman

Er zullen nog vrijwilligers moeten komen voor de contacten met de locaties en voor de contacten met de uitvoerders. Ook zullen leden bereid moeten zijn contacten te leggen met fondsen om per project de nodige gelden te verkrijgen.

Aanvragen van uitvoerders moeten binnen de club besproken worden. Valt de aanvraag binnen onze doelstellingen, dan kunnen wij verder praten met de uitvoerder om invulling te geven aan het project. Valt het idee van de uitvoerder buiten onze doelstelling, dan kunnen wij de vraag meteen afwijzen.

Evaluatie van de verschillende projecten op de reguliere clubavonden. Het bestuur van SKFR zorgt voor een financieel verslag per project.Zoom